söndag 23 mars 2014

Hälsans vår 2014

Det är så in i hel-e svårt ibland, att hålla ut till slutet. Starta är inte det svåra, men att slutföra däremot... Delvis beror det väl på att livet håller på samtidigt som man försöker komma i form. Det händer saker som man både kan och inte kan styra över, saker som påverkar humöret och hur man mår och därmed påverkar orken. Det känns ibland som min hud är tunn som silkespapper och under ytan ligger stressen; stressen att jag inte har fast jobb, inte hinner med hemmet, inte hinner vara med vänner och familj, inte hinner/orkar leka med barnen, inte hinner träna osv. Jag tror inte att människor kommer leva som vi gör om 100 år. De kommer jobba mindre och ha mer fritid eftersom alla mina vänner pratar om liknande stress, sen hanterar vi alla stressen på olika sätt. Jag borde prioritera hälsan, men gör det inte när jag är stressad - nu ska jag ändå göra ett nytt försök i vår. Det blir ingen diet (lchf, 5-2, mfl) utan bra mat och mycket träning. Jag har kommit igång på gymmet och styrketränar regelbundet, det ska kombineras med löprundor och promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar