onsdag 27 februari 2013

Det finns bara en sjal och det är SJALEN

Ebba har en sjal som snuttefilt. Jag hade den över axlarna när jag ammade henne och sedan började hon ha den när hon sov och nu är det favoriten. Det innebär att den är med överallt och att den med jämna mellanrum "försvinner" och Ebba kommer aldrig ihåg var den finns. Vi hittar den oftast i eller undan soffan, i lekrummet eller på liknande ställen.

I höstas skulle vi åka bort och sjalen skulle så klart följa med, men den var borta. Vi letade överallt, i över en timme. Jag tittade till och med i kylskåpet.... Till slut hittade Johan den i ett köksskåp som vi aldrig öppnar, där står bara en gammal servis, men där låg sjalen. Ebba hade ingen bra förklaring till varför.

Förra veckan var den borta igen när det var dags för läggdags. Johan var inte säker på om den varit med förskolan med både Tilda och Ebba var säkra på att de hade sett den efter att de kom hem. Så vi letade och letade, men ingen sjal. Som tur är, är Ebba inte riktigt lika beroende nu utan ett gossedjur kan fungera. När Johan lämnade på förskolan frågade han efter sjalen men ingen hade sett den. Johan, som hade influensa, gick ut på en promenad samma väg som de gått hem dagen innan för att leta men hittade ingen sjal. När jag hämtade på eftermiddagen låg sjalen på hyllan. Fröken V hade hittat den när hon skulle bädda inför vilan, den låg i skåpet där de har kuddar och filtar. Gissa vem som lagt den där, jo Ebba!!!

Idag var sjalen borta igen vid läggdags, men jag var riktigt trött och Johan är ute med jobbet så idag blev det ingen timslång genomsökning av huset. Jag letade på de mest troliga ställena utan att hitta den. Ebba fick lägga sig utan sjal. När hon hade somnat fortsatte jag att leta och hittade den tillslut gömd bakom några fotoalbum....

Så sjalen är verkligen älskad men tydligen också väldigt bra på kurragömma ;) Jag är dock väldigt less på att leta efter den.

1 kommentar:

  1. Det är mucklor och inte Ebba. Bara att inse att det inte bara är Pettson som har problem med mucklor...

    SvaraRadera