onsdag 8 juni 2011

Skolavslutning

En liten fundering så här i slutet av terminen. Så många gånger som jag misströstat över att klara av alla kurserna på en gång så känner jag mig alldeles tom idag. För en liten stund sedan avslutades det sista seminariet där vi fick feedback på en fältstudie inför den slutliga inlämningen. Jag fick inte så mycket kommentarer och skulle bara ändra några småsaker - vilket jag redan gjort. Nu ska jag bara skicka in och sedan är jag klar. Helt ofattbart!

Jag har varit ett nervvrak flera gånger under våren när inlämningarna hopat sig på varandra och tiden inte räckt till. Ändå har jag lyckats få in alla arbeten i tid utom ett som jag fick dispens på eftersom jag fick ryggskott. Däremot kommer jag inte att rekommendera någon att läsa fyra kurser parallellt. Det var lite för mycket...

Nu är jag alltså klar och otroligt nog börjar rastlösheten komma krypande. Jag ska inte hämta barnen förrän om tre timmar, vad ska jag göra nu då? Får ta mig en kopp kaffe och fira min skolavslutning till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar