söndag 28 juli 2013

Semester!!!

Eftersom mitt vikariat på förskolan avslutades sista juni och mitt nya vikariat i förskoleklassen börjar den 12 augusti var jag tvungen att åka till arbetsförmedlingen första dagen på semestern. För att behålla sitt SGI måste man vara "registrerad" någonstans, trots att jag hade semesterdagar och föräldraledigighet under de sex veckorna.

Eftersom jag var tvungen att göra likadant förra sommaren så vet jag att det kan ta låååång tid på arbetsförmedlingen och barnen skulle följa med mig. Vi åkte dit tidigt och väntade utanför dörren en halvtimme innan de öppnade. Vi var först och kön växte snabbt bakom oss, men eftersom vi var först och jag bara skulle skriva in mig (varken söka jobb eller A-kassa) var vi klara snabbt. Förra året satt jag på arbetsförmedlingen i fyra timmar i år tog hela besöket 20 minuter (plus en halvtimme innan de öppnade).

Det var ju knappast drömstarten på semestern, lika lite som det som hände veckan innan. Bilen skulle besiktigas men fick körförbud...... så vi åkte buss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar