måndag 29 juli 2013

Sommarlek

Under våren och sommaren har barnen börjat springa till lekplatsen neranför ängen. Det är så skönt att kunna ge dem lite mer frihet och eftersom de springer över ängen behöver vi inte vara oroliga över bilar och trafik.

Tildas kompis Ella bor precis vid lekplatsen så de leker ofta och har bland annat en Yohio-klubb inne i skogen.

En dag var de hemma hos oss och skulle baka muffins. Jag var inte ett dugg sugen på att sätta igång med bakning eftersom jag låg på altanen och solade. Jag sa till dem att kolla om det fanns saker hemma. Tilda skrev upp vad de andra sa och lämnade den här listan till mig, det gick inte att motstå så det blev muffinsbak och barnen fick dekorera dem med ströddes, glasyr mm.



Jag är så glad över att kunna ge dem mer frihet att springa utanför tomten och leka. Så är jag uppväxt och minns somrarna som en enda lång lek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar