torsdag 15 september 2011

Bussresenär

Jag har nu börjat jobba heltid och har de första två veckorna ett riktigt skitschema. Det innebär att jag måste åka buss till och från jobbet varje dag. Det blir låååånga dagar eftersom det tar en timme enkel resa. Det är många väntetider och jag h a t a r att vänta.

Just nu är mitt gamla schema bara förlängt så timmar är pålagt mitt gamla. Sen kommer jag få ett annat schema med öppningar och stängningar som också innebär senare morgnar och tidigare eftermiddagar. Då får jag hämta och lämna på dagis och Johan åka buss. Så vi kommer att turas om.

För er som är insatta i förskolans värld är jag under detta tvåveckors schema med på ALLA måltider ALLA dagar och för er som inte är insatta kan jag säga att det kan vara väldigt krävande och jobbigt att vara det.

Heltid är otroligt skönt om man tänker rent ekonomiskt. Efter fyra år med föräldraledighet och studielån är det rent av lyxigt. Men hur är det man säger; mycket vill ha mer. Heltid innebär även mindre tid med barnen och det är något som jag vet att jag kommer sakna. Det är inte alltid lätt att ta sig den tiden när man kommer hem på eftermiddagen och alla "måsten" väntar. Det blir något vi får öva på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar