torsdag 1 september 2011

Utslagen

Ojoj jag mår verkligen inte bra idag. I morse hade jag ingen röst så jag fick sjukanmäla mig. Jag kände mig visserligen pigg men man kan inte jobba när man inte kan mer än viska. Barnen fick vara en stund på dagis för det är även svårt att vara mamma när man inte kan prata.
Jag sov en stund innan jag skulle hämta barnen och när jag vaknade mådde jag ännu sämre. Huvudvärk, febermatt och illamående. Promenaden var en plåga jag kallsvettades innan jag kommit halvvägs. Framme på dagis kom jag på att jag hade glömt Tildas cykelhjälm. Vi började gå hem, men att leda cykeln var svårt för Tilda hon hamnade mer i diket än på vägen. Eftersom vi har en styrpinne på cykeln sedan vi försökte ta bort stödhjulen (som är tillbaka) kunde jag hålla i den. Tilda fick faktiskt cykla hem och jag hjälpte henne att hålla balansen. Egentligen skulle jag aldrig tillåta henne att cykla utan hjälm men ibland har nöden ingen lag och vägen hem kände ändå väldigt lång.
Nu har jag deckat i soffan och är glad över att Johan kunde sluta tidigare och snart kommer hem.

3 kommentarer:

  1. Usch, låter inget vidare alls!
    Skickar en massa krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera
  2. Inget kul... Hoppas att det går över fort så att ni får vara friska allihopa i helgen!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men hujedamig va jobbigt! Hoppas du kryar på dej snart kram. Lisa

    SvaraRadera