söndag 15 april 2012

Vilken helg

Ett fult ord hade passat väldigt bra mellan orden i rubriken, ett ord som börjar på j.... För vilken skithelg vi har haft, jag och barnen.

När jag hämtade Ebba i torsdags berättade personalen på förskolan att hon börjat hosta under lunchen och vilan. Jag såg direkt på henne att nu var det dags igen och mycket riktigt fick jag vabba på fredagen. Tilda fick vara ledig och det var lika bra det för hon fick också hosta på eftermiddagen. Sedan har det fortsatt. Båda barnen har hostat tills det kräkts. Eftersom de varit sjuka har vi fått hålla oss hemma hela helgen. Barnen har varit på dåligt humör och bråkat med varandra och mig. Det har varit ett himla gnäll om allt och sura miner mest hela tiden. Vilket även inneburit att jag inte varit på toppenhumör. Jag skulle knappast vinna utmärkelsen "världens bästa mamma" efter den här helgen. Dessutom är jag ensam om läggningen ikväll eftersom Johans buss inte kommer till Lidköping förrän klockan 19.

Okej dags att bryta ihop (eller det har jag ju redan gjort flera gånger den här helgen) så det är väl helt enkelt dags att komma igen. Det är väl de riktigt usla, jobbiga situationerna som gör att man kan uppskatta de mysiga stunderna ännu mer.

2 kommentarer:

  1. Stor kram till dig!
    Konstigt att vissa dagar bara blir fel, hur man än gör så gnäller barnen och till slut gnäller man själv också. Så trist! Tur att det brukar gå över fort, så i morgon är det säkert en bättre dag!
    K R A M

    SvaraRadera
  2. Åh maria så jobbigt! Förstår hur du känner! Gnäll..phu finns det nåt tristare? Kram och hoppas de är friska nu.

    SvaraRadera