onsdag 31 oktober 2012

Ebba 3 år

Nu har Ebba fyllt 3 år och nu har vi verkligen inga riktigt små barn längre. Firandet blev inte riktigt som vi hade tänkt oss eftersom hon skulle ha haft 3-årskalas för släkten i söndags men vi fick magsjuka. På torsdagen kom jag på att vi inte hade ordnat någon grattisannons till tidningen och slog på datorn för att hitta en bra bild. Innan jag hann börja leta blev jag magsjuk och blev snabbt dålig. Jag slet fram kameran sa åt Ebba och le, vilket hon inte ville eftersom hon själv var sjuk, knäppte några bilder och tog den bästa till annonsen. Därför blev inte fotot i grattisannonsen det allra bästa men det är ändå ganska mycket Ebba över den trotsiga minen och huvudsaken var ju att hon också blev gratulerad i tidningen.

På Ebbas födelsedag hade jag öppning på jobbet och började alltså klockan 6, men självklart ville jag vara med och gratulera på morgonen. Eftersom det precis bytt till vintertid och alla klockor ställdes bak en timme hade vi en lösning. På söndagkvällen brydde vi inte oss om den ändrade klockan utan nattade barnen enligt sommartid och morgonen efter väckte vi barnen enligt sommartid klockan 6, (fast egentligen var ju klockan bara 5). Ebba sov faktiskt så väcktes av vår sång på morgonen och gjorde stora ögon när hon såg alla paket. Efter paketöppningen myste Tilda och Ebba i soffan och tittade på en av Ebbas nya filmer samtidigt som jag åkte till jobbet. 


När hon öppnade sminkdockan blev hon så glad att hon började skratta!

Det är roligt att öppna paket

Det blev en kort dag på förskolan men Ebba hann bli firad av kompisarna och fröknarna på förskolan innan jag  hämtade. Vi åkte hem och lekte med de nya leksakerna. Vi hade hunnit fixa något födelsedagsfika när vi var sjuka och en hel tårta för oss fyra kändes lite överdrivet men vi lovade att Ebba skulle få välja fika på ett café. Jag trodde nog att hon skulle välja någon bakelse eller större kaka, men hon valde brownies. Så vi satte tre ljus i henne brownie som hon fick blåsa ut. Efter födelsedagsfikat spelade hela familjen spel och sedan åt vi taccos och såg på film.

Hipp hipp hurra hurra hurra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar