lördag 27 oktober 2012

Trevlig helg!??

Usch och fy, nu har hela familjen gått igenom höstens magsjuka. Det började med Ebba i tisdags kväll men jag var inte säker på om det var magsjuka eller inte eftersom hon vaknade pigg på onsdagen. På torsdag förmiddag skulle jag bestämma vad jag skulle meddela till jobb och förskola om fredagen, alla var pigga och jag hade med hjälp av tjejerna storstädat deras rum. Till slut bestämde jag mig för att det var bäst att ta en dag till hemma, det skulle ju bli 3-årskalas på söndagen. Det var ett klokt val, på eftermiddagen började först Tilda, sedan Ebba och till sist jag att kräkas. Usch vad jag blev dålig och stackars Tilda kräktes 20 gånger på en timme. För Ebba var det ju andra gången så hon blev inte lika dålig. När Johan kom hem bäddade jag ner mig i soffan för ett dygn framåt. I natt var det Johans tur att bli dålig så nu har alla haft det.

Idag är Tilda pigg, hon pratar om ostbågar och lördagsgodis. Jag känner mig långt ifrån kry, det är läskigt hur utslagen man blir av mahsjuka och det tar tid innan man blir helt återställd. Stackars Ebba har gått från magsjuka till sin förbannade hosta och mår därefter. Johan hoppas jag kan ta sig ur sängen under eftermiddagen.

Och nej, det blir inget 3-årskalas imorgon, vilket Ebba är ledsen för. Hon blev lite tröstad av att hon i alla fall kommer få födelsedagspresenter av oss på måndag.

1 kommentar:

  1. Men stackare!! 20 ggr/ timme låter ju helt galet. Man blir ju så matt efteråt. Kram

    SvaraRadera