söndag 28 april 2013

Nu är jag på G

För två helger sedan tog jag beslutet; "enough is enough" helt enkelt, och jag bestämde mig att en gång för alla gör något åt min vikt och min kropp.

Det har som sagt gått två veckor och hittills har det fungerat väldigt bra. Jag har satt en målvikt fram till semestern som ska göra att jag känner mig lite mer bekväm på stranden i sommar. Det är inte min slutvikt, men jag har bestämt mig för att ta det i etapper och sikta på rimliga mål, slutmålet är lite för långt bort för att det ska kunna inspirera mig hela vägen.

Jag äter en kost utan kolhydrater, inspirerad av LCHF men jag har valt bort vissa delar. Jag har lite svårt att äta allt det feta. På två veckor har jag gått ner 20% av mitt mål.

Förutom kosten tränar jag ganska mycket. Det blir powerwalks, styrketräning och så klart plankan. Jag gör en träningsplan för varje vecka.

Jag kommer att skriva mer om detta, var så säker, för äntligen har jag hittat M*O*T*I*V*A*T*I*O*N*E*N!!!

1 kommentar: