onsdag 12 oktober 2011

Lite väl spännande...


Vi var sena till barngympan idag och hade precis tagit av oss skor och jackor när brandlarmet gick. Av någon anledning verkar folk alltid tro att det är falsklarm när brandlarmet går och jag är likadan. Så vi tog det ganska lugnt och tog med oss jackor och väskor ut. Från Friskis är det en lång stentrappa, 4 våningar ner och jag bar Ebba och kläder. Tilda höll i ledstången, men det var mycket folk och jag kom ett steg efter henne. Då var det en man som tog Tildas hand och hjälpte henne. Jag blev så tacksam att jag nästan började gråta och tankarna kom smygande att det faktiskt kunde vara riktigt bråttom.

Vi fick stå en stund utanför Sockerbruket innan brandbilarna kom. De hade bara blåljus, inga sirener och det visade sig vara falsklarm.

Det blev en liten stund med barngympa och nu är vi hemma. Jag känner nu att jag är lite skärrad över vad som kunde ha hänt ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar