fredag 15 april 2011

Åh fy vilken trist dag

Usch, idag är det inget vidare.
* Jag är så trött att jag har mörka ringar under ögonen. Jag vet inte varför, för jag har sovit bra i natt - men det känns som att gå runt i en dimma.
* Vädret gör det inte bättre, grått och trist. Det lockar inte till uteaktiviteter.
* Barnen är på dåligt humör och kivas om precis allt - vilket innebär att det blir en massa gnäll.
* Jag har ont i ryggen, så dagens planering att städa lockar inte eftersom vissa rörelser känns som knivar i korsryggen.
* Dessutom borde jag plugga så att jag blir klar med de uppgifter som ska in nästa vecka och skicka in dem i helgen. Då kan jag vara ledig påsklovet, men min trötthet och att barnen inte håller sams gör det omöjligt just nu.
* För att göra det hela värre har jag varit inne på Arbetsförmedlingen och konstaterat att utbudet på lärartjänster är uselt och lika med noll.
Nu får det vara färdigt med gnäll!

Till dagens positiva händelse - äntligen ska kullen bort! Idag kommer det en grävskopa hit och gräver bort hela skiten. Hurra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar