onsdag 6 april 2011

Boktips

Blev visst ganska många inlägg på bloggen idag - det är ett tecken på att jag suttit vid datorn större delen av dagen och pluggat. Jag skrev förut att jag skulle sätta mig och läsa i min bok, men det dåliga samvetet tog över så jag läste istället "Skolan - en arena för mobbning - en forskningsöversikt och diskussion kring mobbning i skolan". Titeln på inlägget visar på att jag tänker ge ett boktips och detta är inte denna skrift jag menar även om den är intressant.

Kvinnor på ett tågBoken heter "Kvinnor på ett tåg" skriven av Anita Nair. Det är sex kvinnor som träffas i en tågkupé på en resa genom Indien och berättar om sina liv. Jag har aldrig varit i Indien men det är en fascinerande historia om dagens Indien och framförallt hur annorlunda liv de lever där jämfört med oss. Nu var det ett tag sedan jag läste den, men jag rekommenderar den varmt och som billig pocket finns den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar