lördag 2 april 2011

Lördag

Idag var jag, Tilda och Ebba en sväng på stan medan Johan spelade tennis. Vi handlade lite på Lindex och sen åkte vi vidare till ÖoB. Tilda fick lördagsgodis och jag köpte nya städsaker, lika nöja båda två.

När vi kom hem gjorde jag klart en tenta och planterade lite blommor som ska stå på trappan. Sen var det lite kaffepaus innan jag provade mina nya städsaker, måste säga att microfiberduken var väldigt bra. När det var färdigstädat fick Ebba ett lördagsbad och nu väntar vi på att kvällens barnprogram ska börja för då blir det familjemys.

Ingen särskilt händelserik dag även om vi har hunnit med mycket. Idag har det varit varmt och skönt ute, men ack så trist och grått.

3 kommentarer:

  1. Jag behöver köpa städsaker, gärna lite tips. torkar golven med vettexduk..

    SvaraRadera
  2. Jag köpte microfiberdukar på ÖB, har för mig att de kostade 15 kr styck. Jag hade en som jag dammade med och det var hur smidigt som helst. Jag använde en annan till toaletten. Vet inte hur de håller i längden men de var väldigt bra nu.
    Jag tycker att en dammvippa är bra också men man måste snurra den lite eller gnugga så den blir elektrisk.

    Till golvet har jag vanlig mopp, men ska köpa en sån där platt mobb med microfiberduk. Hade det när jag jobbade som städerska för ett antal år sedan och de var väldigt bra.

    SvaraRadera
  3. Mopp ska det stå så klart

    SvaraRadera