onsdag 30 mars 2011

Jag är en dålig lärare!?

Hörde på lokalnyheterna: En politiker hade besökt en skola i Skövde och sett att en av lärarna var tatuerad och hade piercingar. Politikern hade kontakt både skolans rektor och skrivit till skolnämnden för han ansåg att läraren inte var en lämplig förebild.

Jag har två tatueringar (hittills eftersom jag funderar på ytterligare en) och en piercing i naveln - betyder detta att jag är en dålig lärare? Dumma jag, som trodde det handlade om pedagogisk kunnighet och att vara mänsklig förebild.

1 kommentar:

  1. Sitter skickligheten i ytan på läraren? Mer än jag visste. Är det någon särskild vikt som läraren skall ha också för att vara en bra hälsosam förebild? Det är ju absurt. Att gå för utmanande klätt kan jag tycka är fel, jag vill inte att någon ska köra upp sina bröst i mitt barns ansikte osv. Men annars så... Ha grönt hår, tatueringar osv bara du e pedagogisk. Rent löjligt...

    SvaraRadera