måndag 28 mars 2011

Fem irritationsmoment just nu!

Tänkte passa på att skriva av mig och här kommer mina fem-topp saker som gör mig arg eller irriterade:

* skrapa rutor; jag hatar att skrapa rutor på bilen och idag var det ännu värre eftersom det var rinnande vatten som hade frusit på rutorna.
* tjat!!; att jag varje morgon måste låta som en trasig skiva som hakat upp sig när det gäller att göra sig iordning så vi kan gå utanför dörren, ta på skorna, jackan, mössan osv om och om igen till två barn som gör allt annat än det jag säger till om
* människors oförstånd; nej då kärnkraft är inte alls farligt.... sannolikheten att något ska hända är så liten att det inte kan hända ens om det händer (som Tage Danielsson)... nej visst det är ju verkligen bevisat att kärnkraft är helt ofarlig.
* människors oförstånd 2; var finns medkänslan i dagens samhälle?? alla dessa människor som lämnas utan skyddsnät eller situationer där man bara ser till lagar och regler istället för se till specifika händelser
* att det ska vara så svårt att komma igång med träning och diet igen efter ett uppehåll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar