söndag 6 mars 2011

Smaskens!

Tanken med den här våren var ju att jag skulle komma i form igen. Inte bara gå ner i vikt utan bli lika vältränad som jag var för några år sedan. Alla graviditetskilon skulle bort och jag utmanade mig själv. Nu har det ju inte gått så bra, jag har haft benhinneinflammation i flera veckor och den är fortfarande inte helt bra, dessutom ryggskott och magsjuka så träningen har blivit lidande. Jag skulle äta en "låg-kolhydrat diet" som jag gjorde innan jul men jag har haft svårt att komma igång av olika orsaker. Nu har det gått två månader och jag känner att något måste hända, men nästa vecka är stressig eftersom jag har otroligt mycket att göra i skolan och det kanske inte är rätt tid att fundera och planera en diet, jag har nog att göra ändå. Jag kommer inte hinna träna så mycket. Därför blir det ett gammalt trick; Nutrilett - jag vet att det inte är någon ultimat lösning men det fungerar och ger en kickstart (innan mitt bröllop gick jag ner 6 kg med hjälp av Nutrilett). Jag har bestämt att under en eller ett par veckor ska jag äta/dricka detta och om jag behöver lite extra energi så blir det en frukt eller lite grönsaker. Efter den perioden så ser jag förhoppningsvis resultat på vågen och hittar motivationen som jag hade innan jul.
Dagens frukost och för övrigt alla andra måltider under en period. Smakar det gott - nej, men chokladsmaken är i alla fall drickbar (till skillnad mot andra smaker).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar