tisdag 8 mars 2011

12 000 steg

I helgen fick Ebba gunga på mina ben (när man sitter med korsade ben och barnet sitter på foten på det översta benet och man lyfter/gungar med benet, hoppas ni förstår vad jag menar). Efter det känner jag återigen av mina benhinnor. Skrutt!!!!
Eftersom jag känner att träningen verkligen blivit lidande på grund av skador och sjukdomar så har jag bestämt att 12 000 steg per dag kommer att räknas som träning. Det är ju rekommenderat att man ska gå minst 10 000 steg varje dag men Anna Skipper brukade säga åt sina "deltagare" att gå minst 12 000 steg. Så därför kommer jag att räkna det som träning. Igår blev 12 000 steg och idag är jag redan uppe i 6406 steg och klockan är halv två. Nu ska jag gå och hämta mina kära barn och fylla på kvoten på stegräknaren ytterligare. Jag får dock ta det lite lugnt på promenaderna och kan inte gå för fort eftersom jag har lite ont i benhinnorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar