torsdag 17 mars 2011

Hos doktorn

I morse vaknade Tilda och var på världens sämsta humör, gnällig och tjurig. Hon klagade över ont i örat så jag misstänkte öroninflammation. Efter en stund gick hon och la sig en stund. När hon vaknade var det en helt annan Tilda, glad och mysig som vanligt. Hon hade inte ont i örat längre och jag såg heller inga tecken på att det skulle ha värkt hål. Vi åkte till Pyttedansen och Tilda var som vanligt, men när vi sedan hade varit hemma en stund såg jag att det rann ur hennes öra. Det var bara att åka till vårdcentralen. Tilda är min hjälte idag, så superduktig hos doktorn. Inte ett ljud och hon ville inte ens sitta i mitt knä, utan helt kaxigt klarade hon sig själv. Så tuff! Det blev pencellin.

Det är ju alltid lite väntetid och jag hade kameran i väskan så vi passade på att ta lite kort. Tilda har tagit kortet på Ebba och hon tog även kort på olika föremål inne i rummet.

1 kommentar:

  1. Tuff tjej, som kommer bli fotomodell så ofta som hon poserar framför kameran. Och Ebba gör karriär strax efter...

    SvaraRadera