måndag 14 mars 2011

Liten och sjuk...


...då är det inte lätt att vara glad. Tog bilden när Ebba åt lite lunch, en halv smörgås lyckades hon pilla i sig. Tilda är på dagis och leker. Ebba har inte velat sova i sin säng eller vagn utan har legat i min famn och sovit. När jag försökt lägga ner henne har hon vaknat och gråtit så idag har jag tillbringat förmiddagen sittandes i soffan med en sovande liten tjej i famnen från klockan 9 till klockan 13. Jag har hunnit läsa ut en av böckerna till kursen i alla fall.

Vi ska hämta Johan på jobbet för jag hade lovat Tilda att göra en namnsdagstårta när hon kommer hem från dagis och med tanke på hur Ebba mår och har varit på förmiddagen så trodde jag inte att det skulle vara genomförbart utan hjälp. Johan kunde dock sluta tidigare så vi hämtar honom och sedan är det tårtbakning som gäller. Tilda har ju ingen namnsdag enligt almanackan men idag är det Matilda och då passar det bra att fira vår största tjej. Jag hade tänkt att vi skulle baka en lite mindre kaka, men Tilda har beställt prinsesstårta så det blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar