tisdag 8 mars 2011

När jag blir mamma....

.... det är nog den vanligaste början på en mening från Tilda just nu. Förutom att hon ska ha en pappaprins, alltså en prins som ska vara pappa till hennes barn, så har hon många funderingar över hur det kommer bli. En dag sa hon att hon skulle bo långt ifrån oss, men nästa dag ångrade hon sig och frågade om hon fick bo hos oss. Hon pratar om att jag måste lära henne stryka och att hon ska få stora bröst. Det är mycket prat om att vara mamma och många funderingar om hur det kommer att bli, hon har lite oro över vissa saker och vill att vi ska lära henne. När jag stod i kassan på H&M sa Tilda till mig: Du måste lära mig köra bil när jag blir mamma! Och idag pratade hon om att hon skulle köra, jag sitta bredvid, pappa (Johan) och pappaprinsen fick sitta i bak. Men så kom hon på: Var ska Ebba sitta?

Ja, det är mycket funderingar, hon har nog inte riktigt allt klart för sig hur det blir när hon blir mamma. T.ex. är det väl inte särskilt troligt att hon eller Ebba bor här. Under tiden fortsätter jag svara på frågor och meningar som börjar "När jag blir mamma...."

3 kommentarer:

  1. hihi, underbart!! Ellen har klart för sej att hon ska gifta sej med tim, det har hon sagt i många månader så hon håller fast vi det. Sött! Ibland vill han också gifta sej med henne och ibland inte, säger hon.
    Idag ska vi på café jag och barnen, hör av er om ni är lediga och vill med och du ser detta.. Kram

    SvaraRadera
  2. Lär henne köra bil nu, det är på tiden att hon lär sig. Hon är en riktig liten feminist den ungen, pappa och pappaprinsen får sitta bak. Här är det tjejerna som styr och ställer minsann.
    Men vart har hon snappat upp att hon ska ha stora bröst?

    SvaraRadera
  3. Christina: inte stora som du tänker utan stora bröst så att hon kan amma sina barn

    SvaraRadera