måndag 25 april 2011

Träningsproblem, igen

Det går verkligen inte min väg just nu, träningsmässigt sett. Som jag nämnt förut har jag haft benhinneinflammation några gånger i vår och nu har jag problem med foten igen. Senor eller muskler på ovansidan av foten har fått någon smäll för jag kan inte stödja på enbart högerfoten då strålar det ut smärta från foten upp i benet och ut i tårna. Jag hoppas att det är något som går över med hjälp av vila för jag kommer sakna mina underbara kvällspromenader om det inte gör det. Börjar även fundera på om det är dags för ett besök hos farbror doktorn med mitt högerben/fot något verkar ju vara lite trasigt eftersom det är det benet jag haft mest problem med i vår. Tyvärr har jag inte så bra erfarenhet av att söka hos läkare, tycker man blir undanviftad som sjåpig allt för ofta och därför brukar jag inte söka förrän jag verkligen vet att något är fel (gäller dock bara mig själv, inte barnen). Jag har ingen lust att åka till vårdcentralen bara för att åka hem och känna mig löjlig som åker till läkare utan att bli tagen på allvar.

Nej, nu får det bli foten i högläge, kanske ett stödbandage och hoppas att jag är bättre senare i veckan. Styrketräna kan jag ju göra i alla fall, får bara hoppa över benövningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar