söndag 17 april 2011

Lagar, förordningar, migrän och tipspromenad

Nästa vecka har Johan påsklov och det är ju roligt om man kan passa på att vara tillsammans - både göra roliga saker och "nödvändiga" saker. Jag har två uppgifter som ska in nästa vecka en i Genuskursen och en i Mobbningens psykologi. Jag hade tänkt göra klart det i helgen så att jag kunde vara ledig sen. Men..... Igår fick jag migrän och blev liggande i 4 timmar. Efteråt tar det ett tag innan man blir återställd, så igår blev det inte pluggat.

Istället har jag suttit idag och läst Skollagen, Diskrimineringslagen, läroplaner m.m. för att göra klart uppgiften till kursen om Genus. Nu har jag skickat in den, så nu ska jag ta tag i mobbning bland tonåringar och via Internet. När den blir klar kan jag ta ledigt. Men jag tror inte att jag hinner och orkar bli klar idag.

Förutom att ha pluggat så har vi gått tipspromenad i Råda. Underbart härligt i det sköna vårvädret som jag för övrigt ska gå ut och njuta av en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar