söndag 22 januari 2012

LCHF-start

Från och med imorgon ska jag prova på LCHF. Jag har tidigare (för ett år sedan) ätit en annan lågkolhydratkost men utan allt fett och den fungerade jättebra. Men man måste ha stenkoll på vad man äter och hela tiden räkna varje gram kolhydrater. Det tar lång tid och mycket planering, tid som jag inte känner att jag har. LCHF känns lättare att följa utan allt räknande, frågan är om jag kan bortse från alla tankar om att fett inte är nyttigt...

I mitten av förra veckan beställde jag en bok om LCHF. Enligt recensionerna ska den vara "provocerande" och författaren är människa jag har ganska så svårt för. Jag tror att hon kan göra mig tillräckligt förbannad och motiverad att minsann visa henne, och därmed fungera. Boken borde komma imorgon och då får ni se vilken det är om ni inte redan nu kan lista ut det.

2 kommentarer:

  1. Jag vet nog vilken det är! Samma som jag beställt va? Den är faktiskt bra!
    Ses sen, kram!

    SvaraRadera
  2. Ja jag såg att du hade beställt den. Kul att höra att den är bra, den hade fått bra recensioner på Adlibris.
    Kram

    SvaraRadera