torsdag 5 januari 2012

Nu är det klippt....

Jaha, åkte till frisören utan att veta hur jag ville ha det. Resultatet blev nog kortare än jag hade funderat på, och det tar alltid lite tid att vänja sig vid en ny frisyr så hur nöjd jag är får jag bedöma om några dagar. Däremot är det så skönt att få bort de torra, slitna topparna.

Frisören däremot är jag supernöjd med. Hon var så trevlig och kunnig. Maria på Chopme kan jag med andra ord rekommendera. Framförallt blev jag så glad över den tid hon lade ner på Tilda. Hon toppade Tildas hår och klippte upp det lite. När det var klart lockade hon hela håret, riktiga korkskruvslockar och sedan ville Tilda ha färg i året. Då färgade frisören visa slingor med den röd färg Tilda valde. Tilda ville så klart visa hur fin hon blev och eftersom hon visste att Thyra var på biblioteket fick vi gå dit.

Resultatet blev det här:

Gissa om Tilda tyckte det var roligt att bli klippt hos frisören!

Nu går jag och funderar på att göra slingor i håret. Jag brukar färga själv men de senaste gångerna jag inte att färgen "tagit" ordentligt och att utväxten har en annan färg än resten av håret. Jag vill få ljusare hår till våren så det blir kanske ett nytt besök snart...

3 kommentarer:

  1. Åh, det blev ju jättefint! Kul att ändra ordentligt! Maria går jag ju också hos, hon är bra! Tida blev också superfin, mina tejer älsksr frissan. Fikat och färgslingorna= det bästa..

    SvaraRadera
  2. Äntligen vågade du! Jättefint Mia, både du och Tilda. Gissar att det inte var sista gången som Tilda vill gå till frissan nu?
    Hoppas vi kan ses snart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina ni blev båda två!!

    SvaraRadera