onsdag 1 februari 2012

Bok 4

Bok 4
Offereldar Kaari Utrio
384 sidor

Boken utspelar sig på 1300-talet i Åbo och på Gotland. Den handlar om Judit, och hennes liv. När hennes pappa som är borgare dör är det hennes mamma som bestämmer över hennes liv. Hon gifter bort Judit med en betydligt äldre man. Det blir start på Judits omtumlande liv. Hennes styvson blir besatt av henne och rövar bort henne efter att ha dödat sin egen pappa.

Jag har läst den här boken för ett antal år sedan och hade för mig att den var bra. Nu tycker jag inte att den alls är lika bra. Däremot tror jag att om jag var i den tidiga tonåren hade jag älskat boken, eftersom den innehåller både romantik och spänning.








Jag skriver om de böcker jag läser under året, undrar ni varför så läs här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar