måndag 6 februari 2012

Träning


Jag känner att jag har lite svårt att hinna med att åka till Friskis & Svettis just nu. Jag jobbar heltid, vill umgås med barnen när jag kommer hem och sköta hemmet och vardagen. Därför får det bli träning hemma så länge. Vem vet, det kanske blir lättare när det blir ljusare ute.

Jag tränar alltså hemma och kör mycket till Nintendo Wii. Då ser man resultat och får även bekräftelse på hur träningen går. Framförallt är det Zumba som jag kör, otroligt roligt och svettigt. Sen kör jag en hel del Wii Fit Plus, där kan man välja både styrketräning och konditionsträning. Jag dansar även till ABBAlåtar och då brukar Tilda vara med.

Det blir även mycket promenader eller rättare sagt powerwalks, inget strosande här inte. Då har jag sällskap av appen Runkeeper. Var 5:e minut talar den om hur långt man gått och hur fort man går. Sen kan man spara sina resultat och jämföra från olika gånger. Jag går minst 50 minuter per gång.

Igår blev ett riktigt långpass och idag vill jag inte vara sämre; 45 min zumba, 20 min styrka och 30 min step.

Jag är på gång.....!

1 kommentar: