söndag 5 februari 2012

Riktigt spännande

Bok 5
Paganinikontraktet Lars Kepler
561 sidor


PaganinikontraktetHar läst min andra bok av Kepler och jag är såld. Den här är lika spännande och välskriven som den tidigare (skrev om den här). Den här boken börjar med att en man hittas hängd i sin lägenhet och en kvinna hittas död ombord på en båt. Kvinnan har drunknat men sitter inne i en båt utan att vara våt eller ha lämnat spår av vatten på kroppen. Mannen hittas hängd i ett tomt rum. Såsmåningom visas det att dödsfallen har ett samband. Under tiden jagas den döda kvinnans syster och hennes kille av en hänsynslös mördare. Polisen Joona Linna har hand om fallet även i denna boken och till skillnad mot många andra kriminalare och poliser som förekommer i deckare är han riktigt sympatisk.

Som ni förstår rekommenderar jag den här boken. Den går inte att lägga ifrån sig för den är verkligen S P Ä N N A N D E!



Jag skriver om de böcker jag läser under året, om ni undrar varför läs här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar