lördag 4 februari 2012

Den gamla goda tiden

En kille som jag lärde känna när jag studerade i Falun la ut ett gammalt kort på mig och några kompisar på Facebook. Det gjorde att jag blev lite nostalgisk och tog fram de gamla fotoalbumen som legat i källaren under några år. Det var så kul att se de gamla korten samtidigt som jag blev förbannad på mig själv. Tänk vad smal och snygg jag var då. Då låg min vikt runt 58-60 kg. Det gör den inte längre efter 3 graviditeter, två fina barn och en livssorg. Men nu ska det minsann bli ändring. Jag var redan motiverad, men nu har jag även hittat ett antal foton som verkligen ska bli min motivation att gå ner i vikt och komma i form igen. Det kanske inte kan bli precis som när jag var student, eller varför inte jag får väl jobba ännu lite hårdare.....

Kvaliten på korten är sådär eftersom jag tagit kort på dem och sedan fört över dessa till datorn.

På väg till 70-talsfest
Kolla vilka ben!!!!
(Det är Johans stökiga studentrum)

Ett suddigt kort, men samtidigt ser man hur smal jag verkligen var


Johan och jag

Ska väl i ärlighetens namn säga att allt inte var frid och fröjd den tiden eftersom jag till och från hade promlem med maten. En period var jag inte långt från att verkligen utveckla anorexia och det är inget jag vill ha tillbaka. Men att bli mer hälsosam, tänka på vad man äter och träna är det inget fel med och så levde jag ju större delen av den tiden.

Den här veckan har jag hunnit med 4 träningspass och det är inte dåligt med tanke på stängning på jobbet och sjukt barn. Den här veckan började jag med LCHF på allvar och den här veckan har jag hittills gått ner 2,1 kg. Det är en start i alla fall.....

4 kommentarer:

  1. Wow Mia, vilka spiror! Kul att ha "smalkort" till motivation. Själv har jag aldrig varit smal men lite smalare i alla fall så det får väl räcka som motivation. Nu kör vi!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Absolut!!! Det gör vi! Du har ju verkligen kommit igång, och jag känner mig grymt laddad.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är så taggad, du har ju grym karaktär när du väl bestämt dej!du är jättefin på korten men även nu och som du säger kan du väl låta korten bli nån form av motivation. Men jag tror också det är svårt att blisådär supertrimmad efter 3 graviditeter.. Och på den tiden var dt ju bara täning och mat (eller avsaknad av mat) som gällde och det är ju inte kul. Men med måtta blir det nog kanon!!kram

    SvaraRadera
  4. Härligt jobbat med fyra (!!) pass på en vecka, och vilket resultat!! Bra kämpat!

    SvaraRadera