onsdag 1 februari 2012

Maskerad

Aaarrrrrrrgh!

Idag var det maskerad på jobbet och jag funderade över vad Tilda hade för utklädningskläder och kom på att hon hade en piratögonlapp. Pirat fick det alltså bli. Jag ville egentligen ha en papegoja på axeln men i en leksaksaffär hittade jag en förpackning med kniv, svärd och en likadan krok som kapten Krok har. Jag tänkte att det kunde vara roligt att ha, men när jag provade kroken igår höll jag på att skrämma slag på Ebba. Om jag skrämmer min egen dotter så, tyckte jag inte att kroken var lämplig.

Istället blev det en pirat med ögonlapp, snusnäsduk och svärd vid sidan. Jag var även rejält svartsminkad runt ögonen och hade stora ringar i öronen (kortet är från igårkväll när jag provade kläderna och är alltså utan sminkning).

Dagen blev väldigt lyckad och förskolan var full av prinsessor, spidermans, pirater, katter, en smurf, Byggare Bob mfl. En mycket rolig dag på jobbet helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar