söndag 19 februari 2012

F R U S T R A T I O N

Jag vet att det egentligen är värt all frustration, att få nytt kök menar jag, men just nu är det ändå svårt att tänka så. När det är stökigt hemma så mår jag dåligt både fysiskt och psykiskt. Det kryper i hela kroppen, jag känner mig frustrerad och irriterad och blir både rastlös och orkeslös på samma gång.

Jag trodde väl egentligen att en vecka var för kort tid att våga hoppas på, men jag trodde att köket skulle ha kommit längre vid det här laget. Inte ens golvet är klart! I helgen har Johan målat taket och vi ska försöka hinna tapetsera under dagen. Sedan ska snickaren lägga golv och elektrikern sätta upp spottar i taket. Sen är det väl äntligen dags att börja sätta upp köket, eller??

Veckan som kommer får vi försöka ordna mat utan en spis. Som tur är finns det ju mycket som går att laga i mikro. För min del kommer det bli mycket kassler och rökt lax i veckan.

Igår och idag har jag städat igenom rummen på nedervåningen så ordentligt det bara går. Det har inte blivit så mycket slipdamm tack vara ett vi hängt upp lakan och annat över möbler och dörröppningar. Jag har ändå torkat ur alla skåp och hyllor. Just nu tog orken slut och Johan skurar golvet i hallen.

Snart dags för en kopp te och sedan ska vi börja tapetsera. Förlorar en dryg timme i eftermiddag eftersom det är barndans. Men Tilda och Ebba ska få dansa, resten av helgen har ju inte varit jätterolig för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar