söndag 22 maj 2011

Lördagspyssel


Igår gjorde vi klart vår plantering. Först hade vi bara lådorna och grus i mitten, men jag tyckte det så lite halvfärdigt ut. Så igår kröp jag runt planteringen för att få till en cirkel. Ibland är de enklaste metoderna de bästa. En pinne satt i mitten och ett snöre som markerade var ytterstenarna skulle gå och det blev en cirkel av det hela. Vi använde stenar som hittades i kullen och grus från uppfarten. Jag är väldigt nöjd, det enda som jag tycker är lite tråkigt är att vi inte kan ha en sittgrupp i mitten, men då skulle så mycket av gräsmattan gå åt. Extra roligt är det att det börjar växa i alla lådorna. Jag som alltid tyckt att trädgårdsarbete är urtråkigt (ville hellre ligga i en solstol och läsa) kan nog verkligen lära mig att uppskatta det, till och med att rensa kan vara en "lisa för själen".

Tilda vill gärna ha lockigt hår så jag får fläta håret innan sängdags. Det räcker med tre flätor för att hon ska få fina lockar nästa dag.

1 kommentar:

  1. Ser ju jättefint ut, duktig du är! Vi får väl komma och inspektera lite närmare snart.
    Kram Terese

    SvaraRadera