måndag 2 maj 2011

RÖSTA!!!

Den 15 maj ska alla som bor i Västra Götaland ta sig till närmaste vallokal och rösta. Det blev fel vid förra årets regionval och därför måste det göras om. Hörde dock några intervjuer på radio där människor sa att de inte skulle rösta eftersom de redan hade gjort det, men det valet till regionen är ju ogiltigt nu och måste göras om. Regionvalet är viktigt eftersom det gäller beslut angående sjukvård och miljöarbete (bland annat). Om man inte röstar öppnar man upp möjligheterna för Sverigedemokraterna och jag vill verkligen inte att de ska vara med och besluta om till exempel sjukvård.

Ärligt talat hur lång tid tar det att åka till vallokalen och lägga sin röst - gör det till en trevlig utflykt. I andra länder dör människor för rätten att rösta och i Sverige orkar vi inte för vi gjorde det i höstas. SKÄMS!

Jag är inte särskilt politiskt intresserad och har inget parti som jag röstar på varje gång utan det brukar bli lite efter sakfrågor från val till val - men jag tänker utnyttja mina rättigheter och skyldigheter som svensk medborgare. Och tänk på en sak till om du inte röstar - kan du heller inte klaga efteråt!

1 kommentar: