lördag 5 maj 2012

Första gången

Igår köpte jag nya löparskor på Intersport. Där fick jag fotografera fötterna för att se vilka skor som skulle vara lämpliga. Försäljaren sa att han inte var förvånad över att jag haft problem med benhinnorna. Nu har jag köpt skor som är anpassade för min fottyp. Det blev lite proffsiga träningskläder också.

Idag blev det första löparrundan. Jag åkte till spåret i Stenporten, dels för att det är skönt att springa relativt osedd i skogen och dels för att slippa springa på asfalt i början. Jag har hittat ett nybörjarprogram som jag ska försöka följa, det finns här.

Idag började jag med uppvärming 10 min rask promenad och sedan skulle jag under 20 min varva 2 min jogg med 2 min rask gång. Eftersom spåret är 2,5 km var jag på andra varvet när träningspasset var slut. Jag kände mig dock pigg och avslutade den sista minuten med att springa fort 1 min och gå snabbt 1,5 min. Det blev 4 intervall med detta.

Att en lördagmorgon ha joggat/gått 5 km känns otroligt skönt, och jag är så laddad för fler träningspass!




2 kommentarer:

  1. Kul maria! Det där kommer nog passa dej, få se en bild på kläderna o skorna också! Snart kommer tilda! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Kan du smitta av dig lite energi på mig också är du snäll...?
    Ses på onsdag!
    Kram

    SvaraRadera