fredag 4 maj 2012

I startgroparna

Idag ska jag åka och köpa mig ett par riktigt bra skor för nu ska jag börja löpträna. Jag darrar lite när jag skriver det för det är många år sedan jag sprang regelbundet. Då (för många år sedan) kunde jag springa långt och länge, nu får jag börja med korta, korta pass. Hittade lite tips på hur man ska börja. Det känns lite fånigt att jogga 5 minuter, gå 2, jogga 5 osv. Men det är väl bäst att börja lugnt. Bara tanken på att springa 5 km får mig att sjunka djupare ner i soffan, men en dag så... Målet är att få igång flåset igen och springa milen i Råda, men det är ett låååångsiktigt mål. Jag är ganska otålig av mig när jag ska påbörja något och måste träna på att "skynda långsamt".

Det bästa med att löpträna är ju att det går att genomföra närsomhelst och varsomhelst. Håll tummarna för att mina krånglande benhinnor klarar detta (hade benhinneinflammation hela förra våren). Första målet är nya skor och sedan blir det minst två turer i helgen.

2 kommentarer:

  1. Klokt att du köper nya och bra skor! Då är nog möjligheten större att benhinnorna sköter sej. Jag har också tänkt börja springa sen, men jag ska vänta några månader efterson jag så nyss fött. Hsr ju anmält mej till olga rönnbergs(!) magcoachning i augusti! Spännande!

    SvaraRadera