tisdag 15 maj 2012

Söndagsångest

Ja jag vet det är tisdag idag, men jag ska ändå skriva om söndagsångest. Jag har alltid lidit av det; tidig söndagkväll börjar obehaget komma - nu är ledigheten slut. Jag vet egentligen inte varför jag får ångest, jag har alltid trivts på mitt jobb. Ångesten handlar inte om jobbet utan snarare om att ledigheten är slut. I och med att arbetsveckan börjar blir livet mer inrutat, det är svårt att vara spontan när man börjar kl 6 på morgonen. Allt blir så förutbestämt, om ni förstår hur jag menar. Man kan inte gå och skrota i myskläder en halv dag eller äta frukost vid 10. Dessutom tror jag att en del av ångesten beror på alla saker man vill göra eller borde/måste göra under helgen. Ledigheten går alltid för fort och det är sällan man hunnit mer än hälften.

Det parti som inför 4-dagars arbetsvecka och 3 dagar helg får min röst!

1 kommentar:

  1. Förstår dig precis! Till hösten kommer jag också lida av söndagsångest :-( Det är oerhört lyxigt (även om det många gånger oxå är krävande) att vara mammaledig och verkligen kunna ta dagen som den kommer. Kommer sakna det galet mkt i höst även om jag är sugen på att jobba också.
    Kram till dig, snart väntar långhelg!

    SvaraRadera