söndag 13 maj 2012

Söndagmorgon

Idag började jag söndagen med en löptur. Det har inte blivit någon sedan i måndags eftersom Johan var bortrest tisdag-onsdag, det spöregnade i torsdags och i fredags hade jag stängning på jobbet och ville fredagsmysa när jag kom hem. Igår gick jela dagen utan att jag kom ut trots att jag var inställd på att träna, så idag var det verkligen dags igen - innan frukost gav jag mig ut på en runda.

Det blev 10 min powerwalk som uppvärmning och sedan växlade jag mellan att jogga i 3 min och gå snabbt i 2 min under sammanlagt 25 min. Det går riktigt bra att springa, jag känner att det gamla löpsteget finns kvar och konditionen är faktiskt inte så dålig som man skulle kunna tro. Jag känner också att löpning kan bli något som jag verkligen kommer att bli beroende av. Sen är den fina miljön som jag springer i en inspiration i sig själv. Jag springer vid Villa-parken och utmed strandpromenaden. Det var nästan så att solen värmde lite för mycket även om det var tidigt, så jag tror på en fin dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar