måndag 7 februari 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jodå, båda barnen somnade så fint i lördagskväll. Tilda var trött och sov redan halv åtta, hon brukar lägga sig kl åtta. Ebba somnade också snabbt så jag såg fram emot en skön kväll med melodifestivalen. Det blev inte så - jag fick migrän innan melodifestivalen hann börja och det var bara att gå och lägga sig. Efter några timmar vaknade jag med världens huvudvärk, det var Torsten som väckte mig, han ville ha mat. Samtidigt som jag gav honom mat smällde det till i ryggen och jag fick ryggskott. Nu hade jag migrän och ryggskott samtidigt, Johan hade inte kommit hem än. För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om migrän och där skrev jag att jag sällan mår illa när jag har migrän - men detta skulle visst var en riktig helvetesnatt för jag blev illamående. Jag önskar inte min värsta fiende (om jag har någon) ryggskott och att behöva kräkas samtidigt. Det gjorde något fruktansvärt ont. Ebba vaknade, men nu hade Johan som tur var kommit hem. Det blev ingen sovmorgon för honom i söndags, istället låg jag helt utslagen hela dagen i sängen eller soffan, fortfarande lätt illamående och med ryggskott. Idag är ryggen bättre och det är mer vanligt ryggont än den akuta smärtan jag hade igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar