lördag 19 februari 2011

Rörigt i hjärnkontoret

Ibland har jag en känsla av att tankarna inte får plats innanför skallbenet, och tankarna snurrar så det blir svårt att koncentrera sig. Det brukar kännas så när jag har lite för mycket att göra eller fundera över. Just nu gäller båda de påståendena. På måndag ska två uppgifter in till två olika kurser, det är gruppuppgifter så man känner ju ett ansvar mot de andra att det ska bli så bra som möjligt. Jag har varit sjuk och haft ryggskott så min "pluggplan" sprack och det blev inte bättre av att barnen har varit magsjuka i en vecka sammanlagt. Johan har i och för sig varit hemma, men jag kan ju inte bara stänga in mig i ett rum och han kunde inte ta med sig barnen och åka iväg en timme eller två. Nu börjar Johan dessutom bli dålig. Som tur är börjar jag bli klar med uppgifterna, det är en del finjusteringar kvar men jag börjar få kontroll över läget igen.

Om ni trodde att jag fick en vilopaus nu så trodde ni fel. Det är supersmidigt att plugga på distans, men uppgifterna som man ska genomföra blir betydligt fler än vanligt. 11 mars ska nästa två uppgifter vara inlämnade (till två olika kurser) och den tredje kursen har inlämningsdatum 15 mars så det är bara att fortsätta.

Fast jag tycker att det är ganska kul, det är lite rörigt i hjärnan och den har kanske lite träningsvärk, men ändå - det är roligt med lite utmaningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar