onsdag 2 februari 2011

Rosor är röda.... eller rosa


När man ser vårt hem så kanske man inte tror att jag egentligen tycker bäst om den lite romantiska eller så kallade lantliga inredningsstilen. När vi köpte de flesta av våra möbler hade jag en period då jag lutade mer åt det minimalistiska och moderna med raka, lite kantiga former. Under en period har vi bara haft en heltidslön och då har man inte råd att göra om allt som man vill utan då får man prioritera, och ett nytt badrum är viktigare än att byta ut möbler som är hela och funktionella. En dröm är att få göra om köket, men just nu har vi inte råd och då får man försöka göra det bästa av "eländet".

Även om jag tycker om vitt i alla nyanser så är det trevligt med lite färg, framförallt när våren börjar komma och jag gillar rosa. Igår köpte jag nya grytlappar, handdukar och även en matta. Johan är lite skeptisk till rosorna, men jag tror att han kommer vänja sig och till och med tycka att det är charmigt. (Det brukar vara så, först är han lite fundersam men sen brukar han säga att det höjer hemtrevnaden). Vi har även planer på att tapetsera om i köket och kaklet är så fullt att jag nästan kräks (!) men vi får se vad vi får råd med...

Vi har faktiskt med små medel gjort om lite andra rum i huset, och jag hoppas att det ska komma bilder snart...

1 kommentar:

  1. Ser jättefint och vårigt ut!
    Jag vill också piffa med lite färg snart...
    Vi blir hemma imorgon med då Isabelle har feber och hostar. Ni kanske kan säga till på pyttedansen om de undrar.

    Kram

    SvaraRadera