torsdag 17 februari 2011

Studiero och småbarnsmamma

Studiero är inte lätt att få när man hellre vill vara med sina små. (dagens rim)

Nej, det är inte alltid lätt att få studiero. Det kommer en liten tassande och vill sitta i knät och då bryr jag mig väldigt lite om vad Vygotsky eller Piaget säger om barns utveckling. Jag har nog med att vara delaktig i mina egna barns. Det är så mysigt att vara omtyckt och eftertraktad och det vill jag njuta av.

Nu har jag läst en stund, så det är dags att fylla på batterierna med lite kvalitetstid med mina sjuka, små barn. Hoppas att de blir pigga och krya snart

3 kommentarer:

  1. flitig du är med pluggandet! Så dina barn är också sjuka. Vilma är pigg men bibbi ringde mej på jobbet vid 13 idag så jag fick hämta henne. Hon hade 38 i feber, de är väldigt snabba med att ringa får jag säga. Men å andra sidan vill man ju inte att barnen ska sitta där och vara hängiga.. Men efter en stund hemma hade de kuddkrig bla så rätt pigga med andra ord.

    SvaraRadera
  2. hämta ellen skulle det stå eller jag hämtade båda men det var ellen som hade feber ;0)

    SvaraRadera
  3. Ja, 38 behöver ju inte vara feber om de har varit igång och lekt en hel dag. Hoppas att hon får vara frisk, sen vill man ju inte (som du skrev) att de ska vara sjuka på dagis.

    Jodå vi håller på och kämpar med magsjukan. Den vill inte ge sig. Vi tror att det är över men sen kräks något av barnen igen. Tilda kräktes imorse, men har fått i sig lite mat under dagen. Fast hon vaknade för bara en liten stund sen och då hade hon diarée så frisk är hon inte... Ebba har varit så slö i några dagar, hon var riktigt dålig. Idag har hon i alla fått i sig lite mat, så jag hoppas att hon ska vara på bättringsvägen.

    SvaraRadera