tisdag 18 januari 2011

Dags för ketos igen

För en vecka sedan skrev jag att det var dags för min lågkolhydrat diet igen, nu blev det inte så eftersom motivationen har varit lite dålig efter jul, dessutom har vi haft besök och varit bortbjudna och då har det inte passat att sätta igång. Nu är det i alla fall dags på allvar, 20 g kolhydrater per dag. Hittade nyligen en sida med flera recept så nu kanske det blir lite större variation.

Jag har inte tränat på en vecka, dels var Johan borta i helgen och dels har jag haft ont i mina benhinnor. Jag skulle ha tränat igår, men Johan var lite sen från jobbet så jag hann inte till träningen kl 18. Idag ska jag träna, jag har inte bestämt om det blir styrketräning eller gympa. Vet inte hur mina benhinnor mår, så det lutar åt styrka. Det var två veckor sedan jag styrketränade och jag har fått tillbaka värken i axlarna, det märks att kroppen behöver styrketräna och det är ju så roligt.

Jag kommer att skriva en hel del om vikt, hälsa och träning i bloggen. Jag ser det som en gyllene chans att få ordning på kroppen när jag "bara" ska plugga i vår. Kroppen behöver en "make-over" efter tre graviditeter och den svåra perioden när Nils dog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar