torsdag 27 januari 2011

En ny nystart

Nej, benhinnorna är inte bra än, men de kanske är något bättre. Jag ska försöka ta en kortare promenad idag så får vi se hur det känns. Pappa kom med en fundering till varför jag fått benhinneinflammation nu, han tror att det kan bero på att man går på isiga vägar och därför spänner benen på ett annat sätt och sätter ner foten annorlunda än normalt - och det låter ju inte helt otroligt. Det är fruktansvärt irriterande att jag har haft så ont nu i två veckor.

Eftersom jag inte har kunnat träna på två veckor så har även den andra inspirationen försvunnit. Det är svårt att hitta motivation att äta "tråkig" mat när man ändå inte kan träna. Igår hittade jag en ny sida med recept som innehåller mindre än 20 g kolhydrater per dag. Tidigare har jag t.ex. ätit en stekt kycklingfilé och sallad eller kokt ägg och tomat, det blir lite tråkigt i längden. Här får jag äta "riktig" mat som taccos, kasslergratäng m.m. Det är en LCHF kost, men som sagt med bara 20 g kolhydrater per dag. Jag har precis ätit frukost, omelett med kallrökt lax. Den här dieten känns lite lättare att följa och dessutom behöver jag inte laga två måltider varje gång, den går att kombinera med ris, pasta m.m. så kan barnen äta samma mat som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar