onsdag 26 januari 2011

Tisdagen blev en mysdag

Precis när vi skulle gå ut genom dörren så ringde de från dagis, förra veckan gick det magsjuka och nu hade några barn fått diareer. Jag beslöt att Tilda fick stanna hemma och istället skulle vi hitta på något roligt. Jag hade sett att de skulle finnas ett lekland i Skövde, men när jag kollade upp det så öppnade det inte förrän i februari. Istället bestämde jag att vi skulle åka till Öppna förskolan, tyvärr var det bara barn i Ebbas ålder där igår så Tilda hade inte någon att leka med. Men hon tyckte att det var roligt ändå, hon fick ju ha studsmattan för sig själv. Vi var där några timmar, extra trevligt för mig att Terese var där med Ludvig.

Efteråt var alla tre hungriga, så vi fortsatte vår extra mysdag med att äta på restaurang (som Tilda sa) - det blev ett besök på McDonalds. När Johan slutade jobbet åkte vi in till stan och köpte dockvagn åt Ebba och en Barbie till Tilda - det är roligt att skämma bort dem lite extra ibland.

Nu ska jag snart ringa dagis för att höra hur det är där, Tilda hoppas att de ska vara friska så hon kan gå dit och leka.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar