tisdag 11 januari 2011

Tillbaka till vardagen

Julledigheten är över och vardagen tar vid. Det är lite skönt att komma tillbaka till rutinerna samtidigt som det är tråkigt att vi inte är lediga tillsammans längre (men det är ju snart sportlov). Mina studier börjar nästa vecka, jag är lite osäker på hur tuffa studierna kommer att vara. Än så länge har jag inte fått så mycket information, men det brukar ju alltid ordna sig. Just nu är motivationen låg, men jag vet att det brukar bli roligt när man har kommit in i det och vet lite mer vad som krävs.

I och med att alla julhelger är över så är det hårdare tag igen. Under julen har jag inte tänkt så mycket på vad jag äter, det blir gärna nån extra fika när alla är lediga, men det är det slut med nu. Jag har varit och tränat trots helger, men nu ska jag lägga i en lite högre växel. Innan jul åt jag max 20 g kolhydrater om dagen och det ska jag göra igen under några veckor. Det var effektivt och inte särskilt jobbigt. När det gäller träning har jag utmanat mig själv att träna 160 gånger på ett år, eller 3 gånger i veckan. Igår var det fjärde träningen för året. Måndagar kl 18 är det ett jätteroligt medelpass, det är populär så det är mycket folk - men det tycker jag kan vara positivt eftersom man blir mer sporrad att ge allt. Idag är det styrketräning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar