onsdag 9 juni 2010

God morgon!

Klockan är snart 8 och dagen började för länge sedan. Ebba vaknade vid klockan 6 och fick följa med Johan upp, jag låg och drog mig en liten stund. Ebba är lite hängig eftersom hon har feber. I måndags hade hon 39,8 på kvällen, igår hade hon inte mer än 37,5 så vi trodde att det bara var tillfälligt. Idag hade hon 39-graders feber igen. Hon är ändå ganska glad, men tröttare än vanligt så redan vid halv åtta ville hon sova igen.

Jag fick ungefär 5 minuter själv, innan Tilda vaknade (hon tog lite sovmorgon idag). Nu sitter hon här bredvid och tittar på Barnprogram och äter smörgås. Idag var blöjan helt torr igen, så nu ska vi snart prova att sova utan blöja. Tilda vill verkligen prova och jag tänke att vi gör det en dag när hon inte ska till dagis på morgonen. Troligtvis blir det natten mellan torsdag och fredag. Tilda ska till dagis om en liten stund och leka med kompisarna (hennes egna ord).

Torsten kom in för en stund sedan efter en bokstavligt blöt natt. Vi stängde dörren till sovrummet för jag ville inte ha en våt katt i sängen, nu hittade jag honom i soffan i stället. Hmm... Men inte kan man väcka någon som sover så här gott:


Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Det finns som alltid mycket tvätt och tvätt som redan är tvättad men behöver strykas. Om Ebba sover länge tror jag att jag ska sätta på en film och stryka ett tag. Jag tycker det kan vara rätt avkopplande att stryka och så är det så skönt med nystrukna kläder. Dock räcker inte tiden till så berget med stryktvätt har en förmåga att växa i kapp med Himalayas toppar.

Nu ska jag sätta lite fart på Tilda. Hon gillar verkligen att ta det i sin egen takt på morgonen och det är skönt att vi inte behöver stressa, men om hon ska komma till dagis innan lunch kan hon behöva lite hjälp på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar