tisdag 1 juni 2010

Husfunderingar

Mitt drömhus är ett 20-talshus med träpanel, spröjsade fönster och glasveranda. Ganska långt från vårt hus med eternitplattor alltså. Nu ska ett hus säljas på vår gata, ja inte något drömhus direkt men jag var lite nyfiken på hur det såg inuti och vad utgångspriset var så jag gick in på Hemnets hemsida och tittade. Jag tittade vidare på hus och hittade ett hus som stämde väldigt bra med mitt drömhus.

Problem 1: det är mycket jobb - hela huset måste skrapas och målas, taket måste bytas, pannan ses över och så vill vi gärna ha solpaneler, varenda rum måste målas och tapetseras om, köket vill jag byta ut, det finns bara en toalett (känns det igen - skulle kunna vara en beskrivning på vårt nuvarande hus, förutom att vi har hunnit börja åtgärda en del)
Problem 2: Det ligger i Järpås!!!! Det är säkert väldigt lugnt och barnvänligt, det finns tågförbindelser, affär bageri m.m. Men det är ändå 1,8 mil till Lidköping, nästan 2 mil och det vet jag inte om vi vill.

Vi var i alla fall och tittade igår, huset har en enorm potenial och det ligger vid en pytteliten gata som är otroligt charmig. Huset är billigt, 425 000, men det är som sagt mycket jobb som kommer till och därmed utgifter. Både jag och Johan tycker att det är så fint, men frågan är om det är värt allt jobb, om vi har tiden och lusten att börja om, och om vi vill bo så långt utanför stan. Hade avståndet varit en mil så hade vi nog slagit till.

Här får ni en liten tjuvtitt, men bortse från inredning och tapeter det är inte riktigt (hm, hur ska jag uttrycka det) min stil.
http://www.hemnet.se/beskrivning/673915?r=3

2 kommentarer:

  1. Så fint och som sagt, vilken potential!

    SvaraRadera
  2. Men flyttar ni till Järpås kommer ni närmare mig. Vet dock inte om det är plus eller minus enligt er. =)

    SvaraRadera