tisdag 8 juni 2010

Jag blir så arg....

.... när jag läser eller hör om barn som far illa. Jag kan inte förstå hur man kan slå eller misshandla ett litet barn. Det är för mig helt ofattbart och något jag aldrig skulle kunna göra oavsett hur arg jag är. Jag har lovat Tilda att jag aldrig kommer att slå henne och det är ett löfte som jag tänker hålla.

Jag blir ännu argare när jag läser om övergrepp mot barn. För mig finns det absolut ingen orsak eller ursäkt till att en vuxen förgriper sig mot ett barn. Det finns heller inget straff som är tillräckligt hårt. Om jag skulle få veta att någon utsatt mina barn för något liknande så vet jag inte vad jag skulle göra. Jag kommer inte att vara ansvarig för mina handlingar. Jag läste detta på Text-TV idag:

108 SVT Text Tisdag 08 jun 2010
Våldtog barnbarnen - fick sju år
En 69-årig man har dömts till sju års
fängelse och 800.000 kr i skadestånd
för att under nio års tid ha utsatt
sina två barnbarn för grova sexuella
övergrepp, skriver Metro.
Morfadern har erkänt övergreppen och
under rättegången berättade han själv
att det rört sig om uppemot 100 till-
fällen då han ska ha våldtagit det
äldsta barnbarnet.
Övergreppen ägde rum 2001-2009, från
det att flickan var fem år. Det två år
yngre barnbarnet ska ha utsatts för
grova sexuella övergrepp under tre
års tid, från det att hon fyllt nio.

En morfar ska vara någon som barnen kan lita på och ha förtroende för. Jag blir så förbannad när jag hör om liknande händleser. Han har utsatt det ena barnet i NIO år och det andra barnet i TRE år. Han säger själv att han har våldtagit sitt ena barnbarn 100 gånger. Och vad får han för straff? Sju år i fängelse och "bara" 800 000 i skadestånd. Det är skandal! Det borde vara livstid med bortkastad nyckel eller att man ser till att han aldrig någonsin mer är kapabel till att utföra liknande saker.

Jag lider med barnen som fått sina liv förstörda och hoppas att de ska kunna gå vidare och kunna känna förtroende igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar