torsdag 24 juni 2010

Lite stressigt

Det är alltid lite småstressigt när man ska få gäster tycker jag. Även om andra säger att det inte är så viktigt med städning så tycker jag det och därför blir det en del arbete innan. Huset ska städas, tvätt ska tvättas, disk ska diskas och mat ska lagas till oss, midsommarfesten och till Ebba, vars matlager var helt slut (så lämpligt!). Vi städade igår och handlade all mat vid 8-tiden på kvällen, då var det nästan folktomt på ICA. Idag skulle jag röja det sista och laga mat till Ebba. Dessutom var det lite tvätt som behövde tvättas och så är det ju alltid lite fixande innan man känner sig klar. Jag betalade även alla räkningar. Mitt i all stress ramlar Tilda ute på altanen och slår pannan i kanten på trappsteget. Det var bara att plocka fram isklampar och försöka kyla bort den värsta blåtiran och bulan. Trots att vi satt i över en halvtimme så har hon ett långt blåmärke efter trappkanten, men jag hoppas att det inte blir värre i alla fall. Det är ju inte så roligt om hon får en stor blåtira runt ögat, det kommer ju att bli en del fotograferande i helgen. Nu ska jag byta sängkläder i Tildas säng, plocka i diskmaskinen och diska det sista, hänga tvätt och laga en omgång mat till till Ebba - sen är jag klar. Det är tur att det är så trevligt med besök så att det är värt jobbet innan. Dessutom är det skönt att huset är välstädat.

Fick precis reda på att Johan är på väg hem och då ska ta mig en dusch - det är verkligen välbehövligt efter den här förmiddagen. Sen måste jag in till stan en snabb sväng jag behöver en kofta till min nya klänning och så glömde vi att köpa blöjor till Ebba igår. Ska även se om jag hinner med en sväng för att plocka blommor till midsommarkransar. Tilda har fått en varje år och i år ska även Ebba få en.

Trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar